Tips på träningspass!

Här ovan ser ni alltså passet som vi skulle köra i helgen. Vi har alltid med rumpaktivering av något slag med gummiband. Jag tycker det är grymt och brukar alltid lägga till flera övningar än denna ovan för att bli ordentligt varm. Bål är också något som alltid finns med på våra träningspass. Det viktigt att vara stark i bålen av många anledningar när man spelar fotboll!

Jag är så tacksam för det här stället varje gång jag är och hälsar på i Leksand. Crossfit eller Club Leksand heter det. En grym box! Älskar miljön där och hur stället är uppbyggt. Det var också väldigt uppskattat att de fått in en gräsmatta med släde lagom till att jag kom och hälsade på den här gången.

Vi skulle också köra lite olika sprinter i programmet så jag fick trixa lite med upplägget för att det skulle bli så bra som möjligt. Kunde ändå trycka på några meter inomhus.

För att jobba ännu mer explosivitet la jag även till släden. Tycker om den och den kan användas på så många olika sätt.

Jag har extreeeeeem träningsvärk från frontsquatsen i kombination med sissy squatsen idag. Det är nog mest från sissy squats. Den tar enormt i framsidorna. Kan knappt gå. Hur ska jag kunna sparka på en boll idag!? Känns typ omöjligt, haha. Får se till att värma upp ordentligt!

Älskingen var också med och körde, men ett eget pass vid sidan om. Tycker det är så kul att vi kan träna tillsammans. Eller gå till gymmet tillsammans. Ibland kör vi samma saker, mest när vi springer. Styrkan brukar vara olika, men ändå. Vi kan pusha varandra till att bli bättre, det är jag väldigt tacksam för!

Tack och hej för det här träningspasset! Ställ gärna frågor om ni undrar något.

Ha en fin dag!
Puss och kram

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *